Jdi na obsah Jdi na menu
 


Otruby

Pamětní deska Obětem 2. světové války


11_0102_otruby_kl.jpgUmístění: Otruby,  část Lidice u Otrub, hřbitov u kostela  Svatého Jakuba Většího

Nápis:
Na paměť ruských vojínů
zemřelých r. 1945 v Trpoměchách
Sapryhin Petr  
Gladkov Dimitrij  
Sosulja Petro

 

 

  

Foto: archiv Stanislav Pítr, 29.10.2007
Text: Pavel Bartoníček


 


 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

Nejsou to Otruby, ale Lidice u Otrub

(Pavel Bartoníček, 11. 1. 2011 13:43)

Hrob leží v Lidicích u Otrub na hřbitově u kostela Svatého Jakuba Většího. Nyní jsou tyto Lidice součástí Slaného - Otrub,začátkem 20. století to byly spojené obce Trpoměchy a Otruby s Lidicí.

Re: Nejsou to Otruby, ale Lidice u Otrub

(Martin, 11. 1. 2011 17:22)

obec Lidice u Otgrub neexistuje, stačí se podívat do registru UIR ADR, stejně tak stačí si přečíst to co máme již na první stránce našich stránek" Obce jsou zařazovány dle administrativního členění ČR platného k 31 . 12. 2008." Navíc u Otrub se nachází lokalita Lidický Dvůr a ne Lidice u Otrub. Takže ty Vaše Lidice jsou ve skutečnosti současné Otruby a ano, je to obec spadjící pod Slaný (jak je vedeno v naší databázi". Kdybychom zařazovali památky podle lokalit jak se kdy v minulosti jmenovaly ty které obce nedopočítali bychom se nikdy ničeho. Takže ještě jednou, jedná se o Otruby, spadající pod Slaný, okres Kladno.

Bohužel se mýlíte

(Pavel Bartoníček, 13. 1. 2011 23:10)

Martine, bohužel se mýlíte. Údaj, který uvádíte (Lidický dvůr)je často opakovanou chybou, která se dostala do map - a patrně i jinam. Stačí ale správně chápat větu "Nyní jsou tyto Lidice součástí Slaného - Otrub", která neříká, že Lidice u Otrub jsou samostatnou obcí.

Re: Bohužel se mýlíte

(Martin, 14. 1. 2011 4:39)

v čem jako se mýlím ? Že ta památka je v lokalitě Otruby jenž je zanesena do map ? Žádné Slané - Otruby neexistuje, existují Otruby spadající pod Slaný. A že v mapách nejsou v této oblasti Lidice a "jen" Lidický Dvůr, který se dostal do map chybou ?? :-) My pracujeme i se staršími mapami a holt tedy musíme být vděčni za tu chybu, protože naším cílem je památky zmapovat, tak aby je posléze našli i nemístní, kteří občas používají lokální označení. Kdybychom používali Vaši logiku, pak bychom taky místo Zlína mohli ještě mít Gottwaldov apod. (nic ve zlém, ale musíme se držet přijaté metodologie). Registr obcí UIR-ADR v tomto případě mluví naprosto jasně. Jen pro zajímavost na jaké poslední mapě se pro obec Otruby vyskytuje jméno Lidice, takovou nemám, ale rád si doplním sbírku středočeských map.

Re: Re: Bohužel se mýlíte

(Pavel Bartoníček, 14. 1. 2011 11:07)

Martine,vážím si tohoto serveru, neboť dělá velmi záslužnou práci. Na základě naší debaty si však nejsem jistý, jestli někteří členové nedávají přednost kvantitě před kvalitou. A protože zadáváte údaje na web, můžete samozřejmě napsat, co považujete za správné a pak na tom tvrdošíjně trvat. Píšete, že "cílem je památky zmapovat, tak aby je posléze našli i nemístní", k čemuž má poznámka sloužila. Já jsem totiž - na rozdíl od Vás - místní a tak bez ohledu na zmatečnou lokaci vím, kde se hrob nachází. Jestli tedy máte pocit, že jste neomylný, již další řádky nečtěte, prosím. Tedy: 1) Neexistuje obec Otruby, ale pouze místní část Slaný - Otruby, neboť již od šedesátých let 20. století se nejedná o samostatnou obec; 2)Správný název je tedy Slaný - Otruby (stejně jako Slaný - Želevčice, či Slaný - Dolín nebo Kladno - Dubí); 3) Hrob leží na hřbitově v Lidicích u Otrub, které jsou součástí místní městské části Slaný - Otruby; 4) Správně by tedy lokalita měla znít Slaný - Otruby (hřbitov v Lidicích u Otrub).

Re: Re: Re: Bohužel se mýlíte

(Vlad1, 17. 11. 2011 21:09)

Smím-li se připojit: Podle prof. Sedláčka, Hrady, zámky a tvrze, díl VIII., tu stávala ves Menší Lidice. 1550 už bylo jen dvořiště pusté.

Re: Re: Re: Re: Bohužel se mýlíte

(Martin, 18. 11. 2011 6:28)

Já už se zmohu pouze na přepsání textu, který je na úvodní stránce:
" Obce jsou zařazovány dle administrativního členění ČR platného k 31 . 12. 2008. Obce často okres mění a proto je možné, že někdy nebude jejich zařazení přesné, toto se odstraní při přechodu na další fázi projektu. Děkujeme za pochopení."

Re: Re: Bohužel se mýlíte

(Pavel Bartoníček, 14. 1. 2011 11:08)

Martine,vážím si tohoto serveru, neboť dělá velmi záslužnou práci. Na základě naší debaty si však nejsem jistý, jestli někteří členové nedávají přednost kvantitě před kvalitou. A protože zadáváte údaje na web, můžete samozřejmě napsat, co považujete za správné a pak na tom tvrdošíjně trvat. Píšete, že "cílem je památky zmapovat, tak aby je posléze našli i nemístní", k čemuž má poznámka sloužila. Já jsem totiž - na rozdíl od Vás - místní a tak bez ohledu na zmatečnou lokaci vím, kde se hrob nachází. Jestli tedy máte pocit, že jste neomylný, již další řádky nečtěte, prosím. Tedy: 1) Neexistuje obec Otruby, ale pouze místní část Slaný - Otruby, neboť již od šedesátých let 20. století se nejedná o samostatnou obec; 2)Správný název je tedy Slaný - Otruby (stejně jako Slaný - Želevčice, či Slaný - Dolín nebo Kladno - Dubí); 3) Hrob leží na hřbitově v Lidicích u Otrub, které jsou součástí místní městské části Slaný - Otruby; 4) Správně by tedy lokalita měla znít Slaný - Otruby (hřbitov v Lidicích u Otrub).

Bohužel se stále mýlíte Martine

(Pavel Bartoníček, 14. 1. 2011 11:19)

Omlouvám se, za dvojí přeposlání příspěvku, které neumím stornovat (mohu Vás o to Martine - nebo administrátora - požádat ?). Když se dívám do Územního Registru UIR-ADR na webu (http://uzemi.oblibena.cz/), samozřejmě tam nefiguruje obec Otruby, ale pouze obec Slaný a část obce Otruby. Podle čeho si tedy tvoříte Váš názor ?

Re: Bohužel se stále mýlíte Martine

(Martin, 14. 1. 2011 14:05)

Pane, jsem u projektu od samého počátku a rozhodně se nemyslím, že jsem neomylný, vůbec nechápu jak si něco takového o mně dovolujete tvrdit. Náš spolek přijal jasnou metodologii a nechápu jak si Vy dovolujete náš projekt takto dehonestovat. Registr obcí je jasný, je zde a nemá smysl diskutovat
http://forms.mpsv.cz/uir/prohlizec/prohlizec.html
jestli Vy v něm dokážete na okrese Kladno najít obec Lidice u Otrub proč ne, dle mého tam není. A nenašel jse ani ani v jiných platných mapách. Vaši poznámku na téma Slaný-Otruby a Otrubu už vůbec nechápu. Každý kdo se o náš projekt jen trochu zajímá ví, že zásadně zařazujeme památky podle nejmenšího administrativního celku. Tedy dle části obce a tedy zde jsou to Otruby. A víte proč to tak děláme? Protože obce často mění svůj administrativní status, spojují sí, mění "podřízenost" a pod. A jen díky tomu se nám daří držet databázi v chodu.
Jistě mi budete věřit, že se každý týden najde alespoň jeden člověk, který nám to jako Vy "nandá". A jistě pochopíte, že právě kvůli lidem jako jste Vy u projektu končím. Nemám nervy stále vysvětlovat to ci je možno o naší práci dohledat na webu. Naší snahou je památky lidem dát na dosah a ne se handrkovat a jasných věcech s lidmi jako jste Vy. Neberte to ve zlém, ale každý týden nám stále někdo dokazuje, jací jsme diletanti a ubožáci, že něco máme nepřesně, přesně jako v tomto případě. Další diskuzi považuji za zbutečnou, jste místní, máte pravdu. Udělejte vlastní projekt a bude nejlépe.

Kvůli mně končit nemusíte, Martine

(Pavel Bartoníček, 14. 1. 2011 18:07)

Martine, jestli jste na ostatní věcné připomínky stejně hysterický jako v reakci na mne, musím politovat Vás i ty, kteří jsou s Vámi ve stálém kontaktu. Skutečně se domníváte, že výrazy jako "nechápu jak si Vy dovolujete náš projekt takto dehonestovat","jistě mi budete věřit, že se každý týden najde alespoň jeden člověk, který nám to jako Vy nandá","právě kvůli lidem jako jste Vy u projektu končím" či "každý týden nám stále někdo dokazuje, jací jsme diletanti a ubožáci, že něco máme nepřesně, přesně jako v tomto případě", nebo "udělejte vlastní projekt a bude nejlépe", patří do věcné diskuze na odborném webu? Mám za sebou desítky (možná stovky) hodin hledání po hřbitovech a pomnících na Slánsku a v okolí a i přesto vím, že mi může nějaká informace či detail uniknout. Proto vítám každou informaci, která mi pomůže moje bádání zlepšit. Totéž jsem očekával od Vás a je mi líto, že jsem se mýlil. Dávám prostě přednost kvalitě před kvantitou, a totéž očekávám i od tohoto webu. Ostatně toto VPM je toho důkazem. Nejedná se o pamětní desku, ale o hrob, text na pomníku je zcela čitelný (bohužel ne z fotografie, to musíte dojít na hřbitov), lokalizaci jsme již diskutovali (i když - dle Vašich reakcí - asi marně). Text zní: "Na paměť ruských vojínů zemřelých r. 1945 v Trpoměchách Sapryhin Petr Gladkov Dimitrij Sosulja Petro". Samozřejmě bych mohl napsat i další věcné připomínky k památníkům ze Slánska zde uvedeným (zvláště těm, kdy autoři poslali foto, ale patrně nebyli na místě), ale to už by na Vás asi bylo moc.

Re: Kvůli mně končit nemusíte, Martine

(Martin, 14. 1. 2011 18:14)

Data jsem takto dostali od ČsOL Kladno, zapracovali alespoň do užitelné podoby a dali na web. Systém zařazování jsem nevymýšlel já a ani ho nemohu měnit (což je snad jasné). Snažím se ve vší slušnosti všem odpovídat, ale jaksi už na to nemám. Jestli se Vám moje odpovědi nelíbí, lituji, jistě chápete, že v tom objemu jsem stejně jinou volbu neměl.
Ohledně kvality a kvantity. Ten pomník, hron, deska..... jaká data jsme dostali, tak jsme jak nejlépe umíme zpracovali. Sám vidíte, že nám pomoci nechcete, jen dávkujete informace, přitom je možná máte úplné.
A to zařazovaní změnit nemůžeme, obec Slaný-Otruby prostě neexistuje. Co když se Otruby zase osamostatní, nebo zase přejmenují, co bychom dělali pak? Víte vůbec kolik obcí se takto ročně mění a stěhuje? Věřte, že po 6ti letech nám jen tohle stěhování bere 5% času.
A nebojte se nekončík JEN kvůlu Vám, naneštěstí takových jsko jste je více. A stále se naváží do mně.
Pravda, lepší nereagovat na takové komentáře. Ale jistě pochopíte, že Vaše prvotní informace, že památka je v neexistující lokalitě Lidice u Otrub by každého mátla.

Re: Re: Kvůli mně končit nemusíte, Martine

(Jiri - vkladač, 15. 1. 2011 5:11)

Pane Bartoníčku,
dovolte, abych tuto diskuzi trochu uklidnil. Tento příspěvek jsem vložil na web já (vkládám všechny příspěvky) a je typickým úkazem špatně zpracovaného příspěvku od dodavatele. Od ČsOL Kladno jsem dostal velký balík (asi 90) fotek, seznam lokací ke kterým patří, ale bez přepsaných textů. Museli jsem je vytřídit, protože některé už na webu byly. Přepsat texty z fotek pokud to šlo (proto je častu u fotky nápis - poznámka nečitelný).U tohoto příspěvku byla obec Otruby. Kontrola v UIADR potvrdila, že v okrese tato obec existuje. Proto byl vložen tam kde je. Jak píše Martin, pro nás je základ UIARD (platný k 31.12.2008), abychom nemuseli předělávat texty u obcí, které se v rámci organizačních změn osamostatní nebo "přestěhují" do jiného okresu.
Navrhuji tuto dikuzi přenést do mailové podoby, protože si myslím, že sem podobné třenice nepatří. Zároveň budu rád, pokud mi posledně vložené pomníky z okresu Kladno doplníte svými poznámkami (zejména máme zájem o informace o osobách nebo událostech ke kterým se daný pomník vztahuje). Můj mail je na stránce "vkládání dat" https://vets.estranky.cz/clanky/vkladani-dat.html

Pro Jiřího

(Pavel Bartoníček, 15. 1. 2011 13:14)

Děkuji za přiměřenou reakci. Píšete, abych se Vám ozval na e-mail. Udělám to.