Jdi na obsah Jdi na menu
 


Hradec Králové

21. 8. 2006
Pomník Jan Jukl


ObrazekUmístění : Hradec Králové, silnice 11 na Ostravu , vpravo u silnice


Nápis :

Kříž tento postaviti dali zarmoucení rodičové svému milovanému synu Janu Juklovi, jenž šlechetnou svou duši vydechl po krutém boji na Italském bojišti dne 22. června 1916 v ( 34 ?? ) roce věku svého.

Spi sladce synu náš drahý !

 

 



Souřadnice : N 50°13'2.79" E 015°52'53.52"


Foto : Ivana Pochobradská, 20.8.2006

 

 

 

Pomník Karel Šimek


ObrazekUmístění: Hradec Králové, Šimkova, u hřiště TJ Sokol

Nápis:

30. 4. 1945 ZDE POLOŽIL ŽIVOT
ZA OSVOBOZENÍ NAŠÍ VLASTI OD FAŠISMU
KAREL ŠIMEK VE VĚKU 21 LET

 


Souřadnice: N 50°12'51.68" E 015°49'55.45"

Foto: Ing. Miloš Nosek, 21. 8. 2007  ( http://www.slunecni-hodiny.webzdarma.cz/  )

 

 

Pamětní deska Obětem 2. světové války


ObrazekUmístění : Hradec Králové, pošta

Nápis:

PADLI ABYSTE ŽILI

Be? Josef,  Drábek František, Erban Václav, Otava Jaroslav, Fušman Stanislav, Vokatý Jaroslav


Foto: Vladimír Vojta
příprava dat: Martin Brynych



Pamětní deska Obětem 2. světové války


ObrazekUmístění : Hradec Králové, hlavní nádraží

Nápis:

1939 - 1945

ZA OSVOBOZENÍ VLASTI POLOŽILI ŽIVOT

Braun Oldřich, Bulíček Bohumil, Čermák Karel, Drtina Karel, Esser Alois, Hanuš Pavel, Heyduk František, Jirout Otto, Koutník František, Pavlišta Josef, Rýd?? Jiří, Řičař Bohumil, Svítil Vladimír, Škalda Václav, Vachek Václav, Voborník Karel, Vrbata František, Žemlička Adolf

ČEST JEJICH PAMÁTCE!

Foto: Vladimír Vojta
příprava dat: Martin Brynych

 

Pomník Obětem 2. světové války


ObrazekUmístění : Hradec Králové, před areálem Rubeny

Nápis:

PADLI, ABYCHOM MY ŽILI A TVOŘILI

(seznam jmen)

ČEST JEJICH PAMÁTCE!


Foto: Vladimír Vojta
příprava dat: Martin Brynych

 

 

Pamětní deska Josef Vaňek


ObrazekUmístění: Hradec Králové, Falkultní nemocnice, stará brána

Nápis:

Památce tajemníka a redaktora
JOSEFA VAŇKA
bývalého  předsedy okresní správy ?? v Hradci Králové, který se zasloužil o vybudování této nové nemocnice 1928-??byl zastřelen německými násilníky dne 5. VI. 1942 v stáří ?? let.

 

 


Foto: Vladimír Vojta
příprava dat: Martin Brynych

 

 

Pamětní deska Obětem 2. světové války


ObrazekUmístění: Hradec Králové, Falkultní nemocnice, stará brána

Nápis:

MUDr. Jiří Franta
?? lékařství Karlovy Univesity
??
MUDr. Karel Milostný
sekundární lékař
??

Padli za vlast a lidská práva
umučeni německou zlobou


Foto: Vladimír Vojta
příprava dat: Martin Brynych

 

 

Pamětní deska Oběti 2. světové války


ObrazekUmístění : Hradec Králové, Velké náměstí, průchod do objektu staré radnice


Nápis:

Dne 30.10.1941 byl zatčen v této budově německými okupanty major SNB Jaroslav Sýkor?
odsouzený k trestu smrti a dne 22.1.1945 před popravou zemřel v káznici v Nrandenburgu.
Buď věčná vzpomínka tomuto hrdinovi za zásluhy pro osvobození vlasti.

Foto: Vladimír Vojta
příprava dat: Martin Brynych

 

Pamětní deska z války 1866


ObrazekUmístění : Hradec Králové, Dukelská Třída, objekt provozovny Skaličan

Nápis:

V tomto domě post. r. 1865, bývalém zájezdním hostinci "U města Prahy" čp. 17 bydlil vrchní velitel severní armády polní zbrojmistr rytíř

Ludvík August Benedek a jeho štáb

armádní stan přijel sem o 11 hod. 1.7.1866 z Dubence a pobzl tu až do 7 1/2 hod ráno 3.7., kdy odjel do bitvy.

Vzadu na dvoře byl taneční sál, kde se konala 2.7. o 17. hod válečná porada všech hlavních velitelů.

Foto: Vladimír Vojta, 2008
příprava dat: Martin Brynych

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Přehled komentářů

omyl v nápisu pamětní desce

(pankrác jirka, 28. 1. 2015 22:55)

major SNB Jaroslav Sýkora byl zatčen 30.10.1941!
SNB za války ještě neexistovalo. To není renonc ale šlendrián, neúcta k hodnosti a k příslušnosti policisty. Nechápu jak někdo může napsat že je to zajímavá věc, zvláště pak když komunistická bezpečnost z příslušníky finační stráže a čsl.četnictva zle zatočili. Jejich oběti byli zlehčovány a za hrdiny nám byli servírováni zrádci, udavači a podobní packalové jako ten kdo stvořil tuto desku!

Re: omyl v nápisu pamětní desce

(martin, 29. 1. 2015 4:38)

Jak jste přišel na to, že někdo napsal, že je to zajímavá věc? Jeho zatčení a smrt je historický fakt. To že má na desce po technické stránce nesmysl je podružné. Četníků a dalších zatčených a popravených máme na webu také dost, prostě jiný kraj, jiný mrav.

Re: Re: omyl v nápisu pamětní desce

(pankrác, 7. 5. 2015 13:38)

nechci zase kalit vodu, ale martine v příspěvku ze dne 1.3.2013 píšete tuto větu: Mnohdy je to zajímavá věc.
Dále vám chci říct že nikdo neobviňuje váš spolek, ale pouze jsou lidé pozorní a chtějí to někam napsat, kam ? Asi na váš web kde tuto chybu vidí. mělo by se to napsat na magistrát anebo vyhledat někoho kompetentního. ale to už mám také za sebou. Pokud jdu na magistrát osobně nahlásit nějakou ekologickou nebo jinou pohromu, ztrávím s tím spoustu času a výsledek je nulový. Po půlhodině vyhledávání nějakého odborníka příjde nějaký obrýlený pažout, který si nechá vysvětlit případ, ukázat na mapě, abych pak zjistil že se vůbec nevyzná v mapě, a ve finále zjistím že to nemůže rozhodnout. Tkže už s úřady v 4R nechci komunivat, snad jedině ze samopalem v ruce. čest vaší práci a nela,m te si hlavu schybou, která stejně nikoho nezajímá.

Re: Re: Re: omyl v nápisu pamětní desce

(martin, 7. 5. 2015 13:47)

Jenže Vy opravdu jen trapně kalíte vodu a nic víc. Už jen fakt, že to píšete do archivní části webu s malou návštěvou ukazuje, že si chcete kopnout, ukázat jak jste rozhodný, ale jinak nic, že? Takže to zkusím ještě jednou a doufám naposledy. To místo, s věcnou chybou, je dokonce registrovaný válečný hrob. Kam napsat? Tak to snad ví každé dítě, majiteli vh, tedy zpravidla obci, příslušnému ORP, krajskému úřadu a dokonce i na MO. A tam všude se Vám musí věnovat, tak praví zákon o vh. Jenže co by jste vlastně chtěl, že? Přepsat desku? Je to historická chyba, stála by za vysvětlení, ale přepsat? No, ale napsal jste někam než se na web? Co, napsal? Dejte vědět, rádi lidem co chtějí něco měnit pomůžeme, ale tohle je jen prudění. Navíc, kolik si myslíte, že tohle lidí četlo? Kdybych na to nedal link na FB, tak možná i nula. Tak ještě jednou a naposled, toto je archiv, piště tam, kde to má smysl a odezvu.

... major SNB Jaroslav Sýkora

(Jiří Suchý, 28. 2. 2013 21:24)

Dobrý večer, nezlobte se, samozřejmě nezpochybňuji oběť pana Jaroslava Sýkory za 2. světové války, nicméně major SNB v roce 1945,
potažmo v roce 1941??? Neměl by tu vzpomínku (desku) někdo opravit?

Re: ... major SNB Jaroslav Sýkora

(martin, 1. 3. 2013 4:39)

Nezlobím se, proč by se ta deska měla odstraňovat? Že je na ní věcný nedostatek? Takových jsou kvanta, tomu se říká historie, spíše by bylo zajímavější zjistit proč takový text vznikl.

Re: Re: ... major SNB Jaroslav Sýkora

(Jiří Suchý, 1. 3. 2013 13:37)

Já jsem nepsal odstranit, ale opravit. To je veliký rozdíl. Souhlasím s Vámi, že by se mohlo zjistit, proč a kdo takový text vymyslel, pokud myslel...

Re: Re: Re: ... major SNB Jaroslav Sýkora

(martin, 1. 3. 2013 17:18)

Jaj, tísíce omluv, psal jsem to moc ráno a evidentně si to špatně přečetl. To mně mrzí a určitě jsem to nemyslel zle. Máte pravdu, ale jak jsem psal, na mnoha místech je nespočet renonců (nepřesná jména, chybějící jména, nepřesná data) a určitě se v našem mapování zaměřujeme i na dohledávání okolností vzniku památek a tím pádem i případných renonců. Mnohdy je to zajímavá věc. Ještě jednou se omlouvám.

... major SNB Jaroslav Sýkora

( Šubrt, 11. 3. 2015 9:04)

Martine - každému je jasné že tu desku tam nedal Spolek pro voj. pietní místa, my nevíme kdo to tam dal, jen se vyjadřujen k té chybě, do Hradce jsem napsal a je možné že to jednou opraví,
sekám nápisy, jména, povolání a různé, vše co je mě předloženo si 100 x přečtu a když si nejsem jistý, zeptám se, skutečně je nepochopitelné co je někdy možné číst na deskách a toto je jedna z nich! zdravím

Re: ... major SNB Jaroslav Sýkora

(Martin, 11. 3. 2015 9:14)

Chapu ze vas tato deska drží, nám jde o to místa zmapovat, každé ma jisté nějakou historii. Zde je to asi zajímavý osudbproc to vzniklo, ale jen bych se opakoval, to nás spolek nediresi,obzvlášť ne na léta opuštěném webu. Nicméně jsem rad, ze chapete, ze podobně dotazy vůči nám jakési těžko někam povedou. Určité se nebudfu zlobit když toho už necháte. Zajistete změnu nápisů,a opět to bude výzva pro nás, do te doby, lituji.

chyba lávky

( Bzundislava, 14. 2. 2015 14:28)

Opravte tu chybu na desce, nebo se komunista ŠUBRT z toho zblázní.

Re: chyba lávky

(martin, 14. 2. 2015 15:11)

o cem to tu pisete, co mame kde opravit, na jake desce, opravdu takove nejasne komenty nechapu

Re: Re: chyba lávky

(martin, 14. 2. 2015 19:09)

plně doufám, že s enebavíme o této desce (http://www.vets.cz/vpm/3326-pametni-deska-jaroslav-sykora/#3326-pametni-deska-jaroslav-sykora) protože snad každému je jasné, že náš spolek nemá moc změnit obsah desky, navíc se jendá o evidovaný válečný hrob a je tedy nutné jednat se zcela jinou institucí než naším spolkem.................

Re: Re: chyba lávky

( leonid iljič ŠUBRT, 25. 2. 2015 12:54)

Vysvětlení pro natvrdlé: na tomto webu je umístěno foto desky ( hned druhá od spodu, na tímto rámečkem), deska je v umístěna v Hradci Král. v průchodu do staré radnice , ne velkém náměstí. Je tam tato chyba - zde byl zatčen gestapem major SNB JS. chapišto - gestapo nemohlo zatýkat v r.1941, ale ani později příslušníka Snb protože ještě nebylo založeno SNB! Takže ani major SNB Sýkora nemhl existovat, snad jedině v nějké fantasmagorii nějakého bezmozka. to jeko když b někdo napsal že Žižka porazil sbor legionářů

Re: Re: Re: chyba lávky

(martin, 25. 2. 2015 13:08)

Tak hele šubrte 85.70.79.xx), jedinej natvrdlej jste tu Vy. Není ovšem v mých silách Vám vysvětlit, že tento projekt mapuje památky, pro Vás desky, pomníky. Takže my to NEOPRAVÍME. Chápete? Nemáme jak. Napište do Hradce, napište třeba na Mars, ale už se uklidněte a nepiště sem ty svoje moudra. Prostě to na té desce je! Já osobně i mí kolegové chápeme, že je to historicky nesmysl, nakonec, už jsme takových věcí viděli víc. Ale to nic nemění na tom, že je to stále na té desce napsané. A Vy Iljiči, když máte takovou snahu měnit, tak konejte, ale fakt jinde.